事例制作サービスは、IT企業の導入事例、事例広告、動画事例、ビデオ事例などのコンテンツをマーケティングの視点から展開するサービスです。

ソネット株式会社 様

「エンドユーザーが読みやすく、
 営業ツールとしても使いやすい。
 私たちが本来望んでいたフォーマットを
 具現化してくれました」

ソネット株式会社 法人サービス事業部門 営業部 営業企画課 マネジャー 横田 伸介 氏

ソネット 横田 氏

導入事例は、私たちがターゲットとしている情報システム担当者の方が特によく見てくれるコンテンツです。コンテンツ制作の中でも特に力を入れていますし、マーケティング担当者の立場としては、事例制作における取材は、お客様の生の声を聴くことができるフィードバックの場としても重宝しています。

当社ではコンテンツ制作の中でも重要度の高い導入事例を、ほとんどアーキテクチャーに任せています。彼らの熱意はもちろんですが、メディア関連の仕事も行っているという点から情報通でありトレンドに敏感であることを踏まえて、コンテンツ制作の提案力についても信頼を寄せています。お客様に対して掘り下げた質問をする手腕も持っているので、導入事例の「深み」を出してくれるヒアリング能力も高いと感じています。

以前制作していた導入事例ですとベンダー側の一方的なものが多く、エンドユーザーにとっては読みにくかったり、営業が説明するうえでは不向きだったりというデメリットがありました。アーキテクチャーは、エンドユーザーが読みやすく、かつ営業ツールとしても使いやすい、私たちが本来望んでいた形のフォーマットを具現化してくれました。

当社の場合は中堅企業のお客様がメインターゲットなので、なるべく難解な専門用語を避けた導入事例が望ましいと考えています。アーキテクチャーは、そうした要望に対しても細かくチューニングし、的確なアウトプットを出してくれます。


“Architecture creates case studies that are easy to read for prospective buyers and also easy to use as sales tools, in the kind of format we’ve always wanted.”

Our case studies feature content that is viewed especially by IT system professionals with great attention, which represents our target audience. We invest special effort in case studies among our content creation and as marketing professionals, we value the research and reporting planned for creation of case studies very highly for the feedback it offers us by allowing us to listen directly to the voice of customers.

At So-net, we entrust most of the case studies, which are especially important among our content creation, to Architecture. They are highly enthusiastic, of course, but also well informed through media-related work and highly sensitive to trends, and we have great faith in their ability to come up with effective content creation proposals. They are highly skilled at asking probing questions to customers and at conducting surveys and interviews, which results in case studies with “depth.”

The case studies we created previously tended to be too focused on the seller’s perspective, often making them unapproachable to prospective buyers, and they were also not very useful to salespeople for explaining products and services. On the other hand, Architecture creates case studies that are easy to read for prospective buyers and also easy to use as sales tools, in the kind of format we’ve always wanted.

Since the main target market of our company consists of medium-scale companies, we want to avoid using difficult, specialized terminology in our case studies, as far as possible. Architecture happily accommodates us by fine tuning content to provide us with the exact output we desire.

Shinsuke Yokota
Manager
Marketing and Sales Plomotion Section
Sales Dept.
B2B Service Business Div.
So-net Corporation

お気軽に、ご相談・お問い合わせください TEL 03 - 5829 - 6233 電話受付10:30 - 18:00 (土日祝日除く)

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